Thuasne Hungary

Keresés

Így kerülhetők el a síbalesetek!

2018-02-22

A nagy sérüléssel járó síbalesetek kockázata jelentősen csökkenthető megfelelő felkészüléssel és tudatos jelenléttel. A teljesség igénye nélkül pontokba szedtük azokat a lényeges tényezőket és szabályokat, melyek betartásával hozzájárulhatunk a testi épségünk megőrzéséhez.
 

Megfelelő felszerelés

  • Megfelelő méretű és szellőzésű bukósisak.

  • Kötés teszt! A rossz kötésbeállítás a sí indokolatlanul történő gyakori leválását eredményezheti, vagy az ellenkezőjét és hatalmas esésnél sem old le.

  • A sícipő, síléc és a kötések karbantartása és állapotának éves vizsgálata szakemberrel.

  • Ne használj kopott élvédőjű vagy felkunkorodott lécet!

Lazító- és nyújtó gyakorlatok

A síelés közben használt izmokat és szalagokat az év többi részében egyáltalán nem vagy csak részben használjuk, ezért nagyon fontos odafigyelnünk a terhelés mértékére. Ajánlatos minden pihenő után bemelegíteni és már a sí vakáció előtt hetekkel elkezdeni a csípő és comb izmok illetve szalagok edzését.

Pihenő nap és alvás

Naponta maximum 2x2 órás időtöltés ajánlott a sípályán, valamint javasolt a 3.-4. napot kihagyni. Ha teheted látogass el egy gyógyfürdőbe, ami pihenteti testedet és regenerálja az izmokat. Sokszor a fáradtság és a figyelem lankadása okozza a problémát. 

Esésedzés

Tanuld meg, hogyan kell védeni magad esés közben, illetve hogyan állj meg esést követően.

Sí KRESZ betartása

A nemzetközi Síszövetség FIS 10 szabályzata:
 

  • Minden sízőnek úgy kell viselkedni a sípályán, hogy másokat ne veszélyeztessen, és sérülést ne okozzon.
  • Mindig a tudásunknak, a terepnek, a hó és időjárási viszonyoknak, valamint a pálya zsúfoltságának megfelelően, ésszerűen és ellenőrzött sebességgel sízzünk.
  • A hátulról jövő sízőnek úgy kell a nyomvonalát megválasztani, hogy az előtte haladót semmilyen módon ne veszélyeztesse.
  • Szabad fölülről és alulról, balról vagy akár jobbról előzni, de mindig akkora távolságra, hogy az előzött síző mozgásához elegendő teret hagyjunk.
  • A sízőnek, ha állásából újraindul; vagy besízik egy pályára, meg kell győződnie arról, hogy ezzel sem magát, sem másokat nem veszélyeztet.
  • Tilos megállni a pálya szűkületében és beláthatatlan területein! Bukásnál a lehető leghamarabb el kell hagyni az ilyen területet!
  • A följutáshoz és a legyalogláshoz egyaránt csak a pálya széle használható.
  • Minden sízőnek kötelessége a pálya jelzéseinek, valamint a pályát felügyelő személyzetnek az utasításait betartani.
  • Balesetnél kötelező segítséget nyújtani! Elmulasztása nem sportszerűtlenség, hanem büntetendő cselekedet.
  • Mindenkinek, aki a balesetnél jelen volt, függetlenül attól, hogy csak tanú, vagy a baleset részese, felelős vagy nem felelős a baleset bekövetkeztében, személyazonosságát meg kell adnia. Erre a baleset bírósági tisztázásánál lehet szükség.
     

________________________________________________

Forrás: https://goo.gl/EASg2g

Ajánlott termékek

Termék
Ligastrap Genu térdrögzítő
13 890 Ft
Termék
GenuExtrem térdgumi
5 590 Ft
Termék
GenuAction térdgumi
4 990 Ft
Termék
Silistab Genu térdgumi
10 990 Ft
Termék
GenuPro comfort térdrögzítő
10 990 Ft
Termék
Genu Dynastab térdrögzítő
11 990 Ft
Termék
Rebel Pro merev ligament térdrögzítő
99 990 Ft