Thuasne Hungary

Keresés

Így kerülhetők el a síbalesetek!

A nagy sérüléssel járó síbalesetek kockázata jelentősen csökkenthető megfelelő felkészüléssel és tudatos jelenléttel. A teljesség igénye nélkül pontokba szedtük azokat a lényeges tényezőket és szabályokat, melyek betartásával hozzájárulhatunk a testi épségünk megőrzéséhez.
 

Megfelelő felszerelés

  • Megfelelő méretű és szellőzésű bukósisak.

  • Kötés teszt! A rossz kötésbeállítás a sí indokolatlanul történő gyakori leválását eredményezheti, vagy az ellenkezőjét és hatalmas esésnél sem old le.

  • A sícipő, síléc és a kötések karbantartása és állapotának éves vizsgálata szakemberrel.

  • Ne használj kopott élvédőjű vagy felkunkorodott lécet!

Lazító- és nyújtó gyakorlatok

A síelés közben használt izmokat és szalagokat az év többi részében egyáltalán nem vagy csak részben használjuk, ezért nagyon fontos odafigyelnünk a terhelés mértékére. Ajánlatos minden pihenő után bemelegíteni és már a sí vakáció előtt hetekkel elkezdeni a csípő és comb izmok illetve szalagok edzését.

Pihenő nap és alvás

Naponta maximum 2x2 órás időtöltés ajánlott a sípályán, valamint javasolt a 3.-4. napot kihagyni. Ha teheted látogass el egy gyógyfürdőbe, ami pihenteti testedet és regenerálja az izmokat. Sokszor a fáradtság és a figyelem lankadása okozza a problémát. 

Esésedzés

Tanuld meg, hogyan kell védeni magad esés közben, illetve hogyan állj meg esést követően.

Sí KRESZ betartása

A nemzetközi Síszövetség FIS 10 szabályzata:
 

  • Minden sízőnek úgy kell viselkedni a sípályán, hogy másokat ne veszélyeztessen, és sérülést ne okozzon.
  • Mindig a tudásunknak, a terepnek, a hó és időjárási viszonyoknak, valamint a pálya zsúfoltságának megfelelően, ésszerűen és ellenőrzött sebességgel sízzünk.
  • A hátulról jövő sízőnek úgy kell a nyomvonalát megválasztani, hogy az előtte haladót semmilyen módon ne veszélyeztesse.
  • Szabad fölülről és alulról, balról vagy akár jobbról előzni, de mindig akkora távolságra, hogy az előzött síző mozgásához elegendő teret hagyjunk.
  • A sízőnek, ha állásából újraindul; vagy besízik egy pályára, meg kell győződnie arról, hogy ezzel sem magát, sem másokat nem veszélyeztet.
  • Tilos megállni a pálya szűkületében és beláthatatlan területein! Bukásnál a lehető leghamarabb el kell hagyni az ilyen területet!
  • A följutáshoz és a legyalogláshoz egyaránt csak a pálya széle használható.
  • Minden sízőnek kötelessége a pálya jelzéseinek, valamint a pályát felügyelő személyzetnek az utasításait betartani.
  • Balesetnél kötelező segítséget nyújtani! Elmulasztása nem sportszerűtlenség, hanem büntetendő cselekedet.
  • Mindenkinek, aki a balesetnél jelen volt, függetlenül attól, hogy csak tanú, vagy a baleset részese, felelős vagy nem felelős a baleset bekövetkeztében, személyazonosságát meg kell adnia. Erre a baleset bírósági tisztázásánál lehet szükség.
     

________________________________________________

Forrás: https://goo.gl/EASg2g

Ajánlott termékek

Termék
GenuPro comfort
10 990 Ft
Termék
GenuAction
4 990 Ft
Termék
GenuExtrem
5 590 Ft
Termék
Genu Dynastab®
11 990 Ft
Termék
Ligastrap® Genu
13 890 Ft
Termék
Silistab® Genu
10 990 Ft
Termék
Rebel Pro
99 990 Ft