Thuasne Hungary

Keresés

A jóga veszélyei

2018-10-30

A jóga az egyik legdivatosabb sport mostanában, mindenki ezt ajánlja és esküsznek rá, hogy csodákat tesz. Tény, hogy remekül erősíti a mély izmokat, hajlékonyabbá tesz és az egyensúlyérzék fejlesztésében is segít. Mégis sok ember megsérül e sport gyakorlása közben. Van néhány tippünk azok számára, akik szeretnének belevágni ebbe a sportba, de nem biztosak benne hogyan.

Gyakori sérülések

DERÉK A leggyakoribb sérülés a jógázók körében a hát fő izomcsoportjainak a túlnyújtása. Ennek elkerülése érdekében érdemes az álló nyújtásoknál nem teljesen egyenesen tartani a lábakat, ezzel megkímélve a gerincet a túl laza izmok miatti sérülésektől.

 

CSUKLÓ Sok jóga pozíció a karon való egyensúlyozást követeli meg. Ez nem természetes terhelés a csukló számára. Megfelelő bemelegítés nélkül és ha túl hamar próbálunk haladó gyakorlatokat elvégezni komoly fájdalommal járó sérüléseket szerezhetünk.
 

TÉRD A térd fájdalom általában korábbi sérülések vagy a nem megfelelő izomerő miatt alakulhat ki jóga közben. Itt is fontos odafigyelni az oktató instrukcióira és legjobb tudásunk szerint megpróbálni betartani az utasításokat. A láb teljesen egyenesen tartása a pózok alatt a térdre is rossz hatással lehet így az enyhén hajlított láb javasolt.
 

NYAK A fejenállás és a vállállás két olyan jóga póz, amely nagy nyomást helyez a nyakra. Ezeknél a pózoknál kifejezetten fontos, hogy ha nem megy ne erőltesd. Inkább kérd az oktató tanácsát/segítségét. Ő megfogja tudni mondani, hogyan tudod biztonságosan gyakorolni ezeket a pózókat.

 

Így előzd meg!

  • Nézz utána az oktatónak! Fontos, hogy jó jóga oktatót válasszunk. Érdemes utána kérdeni, hogy milyen képzéseken vett részt és hogy mennyi tapasztalata van. Amennyiben nem szívesen kérdezed ezt meg személyesen az oktatótól, kérdezd meg a többi nála edző „diákot” vagy nézz utána a különböző közösségimédia felületein, ott biztosan találsz róla információkat és értékeléseket, ami segíthet a döntéshozatalban.
     
  • Válassz kisebb létszámú órákat! A jóga az a fajta sport, amelynél nagyon fontos a sok instrukció. Ezt az edző csak akkor tudja megadni, ha megfelelő figyelmet tud szentelni minden egyes személyre.
     
  • Mindig a saját szinteden kezdj! Ha csak most kezdesz ismerkedni a jógával, akkor semmiképp sem ajánlott egy haladó órán részt venni. Nem csak kellemetlenül fogod magad érezni mert nem ismered vagy nem tudod megcsinálni a megadott pózókat, de még komoly sérüléseket is okozhatsz magadnak. Ne felejtsd el, hogy igen a jóga erősíti és nyújtja az izmokat, de nem egyik napról a másikra.

________________________________________________

Figyelem! Tanácsaink az orvosi vizsgálatot nem helyettesítik.

Ajánlott termékek

Termék
Thera-band gimnasztikai labda
8 690 Ft
Termék
3NSTEX kineziológiai tapasz
4 990 Ft
Termék
Qmed fizioball gimnasztikai labda
3 690 Ft
Termék
Qmed kézerősítő gyurma
1 270 Ft
Termék
Qmed kézerősítő labda
1 390 Ft
Termék
SMR izomlazító henger
5 890 Ft
Termék
Thera-band erősítő gumiszalag
1 890 Ft
Termék
Thera-Band stabilitás tréner
10 300 Ft