Thuasne Hungary

Keresés

A futók leggyakoribb sérülései 3. rész: Futótérd szindróma

2017-11-29

Patellofemorális stressz-szindróma néven is ismert.  Olyan mozgás beszűkülést okozó elváltozás, mely során a térdízület mozgásakor a térdkalács erőteljesen a combcsont végéhez dörzsölődik. A futótérd szindróma idővel porcleváláshoz vezethet.

Tünetek

A futás megkezdését követően kb. negyed órával jelentkező hirtelen, égető, szúró fájdalom, mely nehezen lokalizálható. Emellett jellemző a térdízület kattogása is.

 

A fájdalom a következő mozgásformáknál rosszabodhat:
 

  • Lejtőn való futás
  • Lépcsőn lefelé futás
  • Tartós ülés után
  • Guggolás

Így előzd meg!

Ezek az intézkedések segíthetnek csökkenteni a sérülés kockázatát:
 

  • Kvadricepsz nyújtása és erősítése
  • Farizom erősítő gyakorlatok, melyek támogatják a térd megfelelő, anatómiai mozgását.
  • A combhajlító izmok megfelelő nyújtása
  • Lépéshossz rövidítése a térdízület terhelésének csökkentésére

Így kezeld!

Csökkentsd az edzés mennyiségét felére, ne fuss egymást követő napokon vagy teljesen szüneteltesd a futást. Majd jegeld az érintett térdet 15-20 percig három-négy alkalommal, 72 órán keresztül.

 

A gyorsabb gyógyulásért használj térdrögzítőt és gyulladásgátló gyógyszereket, valamint ajánlatos konzultálni egy ortopéd orvossal is. A kezeletlen futótérd szindróma olyan súlyos állapotot eredményezhet, mint pl. a térdkalács repedés vagy törés, melyek már sebészeti beavatkozást igényelnek.

 

________________________________________________

Figyelem! Tanácsaink az orvosi vizsgálatot nem helyettesítik.

Ajánlott termékek

Termék
Patella pánt
4 290 Ft
Termék
Neoprén patella pánt
4 290 Ft
Termék
GenuPro comfort térdrögzítő
10 990 Ft
Termék
Silistab Genu térdgumi
10 990 Ft